Följ bloggen med Bloglovin

Follow Hanna Johansson

torsdag 26 november 2009

Forts.. på amning

Fick ett bra tips av amy... nån mer som vill hjälpa????

Amy sa...
Det ända som hjälper kroppen att producera mer är att låta barnet suga. Då anpassar kroppen mängd mjölk och producerar mer. Annars finns det nog inget annat att göra. Så länge brösten inte stimuleras mer än vad det produceras mjölk så kommer det inte produceras mer tyvärr :(


Men det enda hon gjorde innan va å sög å sög hela tiden... brösten hann aldrig fyllas upp ordentligt... sa bvc.. önskar de va genomskynliga

2 kommentarer:

  1. ring amningsrådgivningen och fråga dom. Bvc sa HELT FEL till mig när jag fick svamp och det strulade med aminingen! Ringde amningsrådgivningen som gav mig tips som hjälpte direkt! Dessutom ringde dom upp och följde upp fallet :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan!

    Får börja med att tacka för ikväll..alltid lika trevligt!! Fin hörnan blev & kläderna ni köpt till Thea. Kommenterar alla inläggen nu istället för att skriva i varje ;)
    Kan nog hålla med det Amy säger att ju mer du låter henne suga desto mer produceras det.
    Men det är krångligt med amning, det måste jag hålla med om. & efter Christoffer så vet jag vad jag pratar om. Är så glad för att det fungerar denna gången med lillan....

    Nu tycker jag mig minsann höra ett "jag vill ha mat gnäll".
    Men vi höres av snart igen hoppas jag. Hälsa gubbe, hund & dotter från oss!! Massor av kramar!!

    /Johanna

    SvaraRadera