Följ bloggen med Bloglovin

Follow Hanna Johansson

söndag 29 november 2009

Amning, solning och middag

Igår köpte vi ju den nya pumpen för 650 spänn!!! tänka sig va sånt ska kosta!!??!! Men men tänkte ja det får kosta det om ja kan få igång mjölken så...
Provade den en gång å det känndes väl bra:) La den längst in på diskbänken i hörnet.....
Å vem om inte min älskade hund hoppar upp och biter sönder den också... hon har redan ätit upp den gamla....
Åhhh va trött ja blir!!! Suck!! Nu va det droppen asså!!! Nu orkar jag inte lägga mer energi på amningen!! har kämpat i 2 månader flera flera gånger om dagen å natten men nu orkar jag inte mer! men jag har försökt!!! Nu får damen tillägg helt och hållet! Innan blandade vi och hon fick bröstet först å tillägg sen å så där har vi hållt på.... Hon mår mycket bättre nu med!! är inte ledsen för att hon är hungrig, sover, och framför allt är vaken och tittar mer... innan grät hon bara :(

Så äntligen är det frid i huset:) lagom till julen ♥


Igår hade vi sandra och Emil på besök på middag:) Mysig kväll med glögg, pepparkakor och lite spelande:)

Idag Har jag varit med Johanna och solat!!! Vi va alldeles barn, hund,gubb lösa:D Heeeelt eeeeeeensama :D Det va jätte skönt!!! Kikade sedan lite i affärer å så.... Tack så mycket gumman för all stöd du gett mig Du vet hur det kan kännas och du förstår så bra!!!♥Guld värd!!!

Har även knåpat ihop ett par julkort som vi ska skicka:) nåra fina kort på lilla damen blev det hihihi

Snart ska vi till mamma och pappa på middag :) Sen ska tobbe på hockey å vi tjejer blir ensamma:) bingolottoooooooooooooooooooooooooooooooo ihihih

2 kommentarer:

  1. Hej gumman. Förstår precis vad du känner när det gäller amningen. Gick igenom samma sak 3 ggr. Som du dessutom vet så var det inget av mina 3 barn som fick några men av att deras mamma inte kunde amma mer än ett par veckor. Det viktigaste är att du och Thea mår bra. Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Hejsan tjejen!! Tack själv för idag... det var riktigt riktig skönt att få komma iväg själva :) & vi hade ju roligt :p
    Sitter här med mina nya tofflor på mig..supersköna :) Bra investering oxå hehe... bättre än det andra men man vet aldrig..kanske unnar mig det oxå.

    & klart jag alltid finns här för dig, natt som dag! & som jag skrev igår, huvudsaken är att du & Thea mår bra! Amning är det bästa men inte till vilket pris som helst. & Christoffer är ju s k "flaskbarn" & inte är det några fel på honom. & det kommer det ju inte bli med Tyra heller. Jag fick min droppe häromdagen så nu kan vi stötta varandra genom detta oxå. Ha ha. Ha det så trevligt på middagen så hörs vi ikväll gumman!!!

    Massor av kramar Johanna

    SvaraRadera